ניתוחים סטטיסטיים לעבודות אקדמיות מהווים נקודת מכשול לא קטנה.
מכיוון שמדובר בסטטיסטיקה ובצורך לבצע מדידות מספריות, על הסטודנט המבצע את החלק הזה להיות מדויק ולהגיע לידי נתונים מהימניים. העבודה שלהם, לרוב, תהיה עבודה אמפירית.
מאז ומתמיד השתמשו בכך, וזאת לצורך הגעה לידי ממצאים במחקרים רבים ושונים. ולא רק בעולם האקדמיה. גם בעולם הספורט משתמשים בסטטיסטיקה, למשל: ממוצע הנקודות שנקלעות כל משחק כדורסל או ממוצע השערים של כדורגלן בשנתיים האחרונות.
הדוגמאות בספורט עוד רבות, ומוכיחות כמה נושא הסטטיסטיקה חיוני כל כך בלא מעט תחומים.
השימוש בשיטה הזו בהחלט הוכח כיעיל במשך שנים, והלכה למעשה שימושו נפוץ עד לימינו אנו, מכיוון שמכך ניתן להסיק על שכיחויות ותדירויות של תופעות מסוימות או סיפורים מסוימים.
ללא צל ספק, שזהו החלק שמאוד מפחיד את הסטודנטים, בשל הסיבוך הפוטנציאלי שהם יכולים להיתקל בו, יחד עם רצונם לקבל ציון טוב כאשר הם יודעים כיצד לבצע חלק זה ולשלוט בו. אי ביצוע מושלם יכול לפגוע מאוד בציון ולהוריד נקודות, ולכן יש לקחת זאת ברצינות ולבצע זאת באדיקות יתרה. מלבד זאת, הסטודנט נדרש ליכולות אנליטיות.
אם אתם סטודנטים שמתקשים לבצע זאת, כחלק מעבודות אקדמיות שיש לכם להגיש השנה – מאמר זה נכתב במיוחד בעבורכם. כאן תקבלו כל המידע הנחוץ. בואו ונתחיל.
כיצד משיגים ניתוחים סטטיסטיים לעבודות אקדמיות?
ניתוחים סטטיסטיים לעבודות אקדמיות כוללים שיטות כמו SPSS ושיטות אמפיריות. כפי שנאמר לעיל, ממצאים של העבודה תלויים מאוד בניתוחים הללו, שכן הם נותנים אינדיקציה לגבי תופעה מסוימת, שנמדדת במספרים.
SPSS, למשל, הינו תוכנה שאליה מכניסים כל הנתונים ואת כל המידע, שנאספו בידי הסטודנט, שערך את המחקר.
אבל לפני שנתחיל, צריך לזכור כמה כללי בסיס רצויים בכתיבה שלכם:
- פונט david, גודל 12. ניתן להשתמש בגדלים אחרים על מנת ליצור כותרות שונות.
- רווח וחצי (1.5) שורה.
- מספור עמודים.
- כתיבה בפסקאות מסודרות.
- שפה תקנית ונאותה, יש להשתמש גם בשפה מדעית ואקדמית.
- שימוש במקורות אקדמיים.
אחרי שעברנו על החלק הטכני, בואו ונעבור לחלק המהותי של המאמר שלנו.
מה צריך בשביל זה?
ובכן, יש צורך בשיטת מחקר מותאמת. במקרה זה, השיטה תהיה כמותית. בשיטה כמו זו, בדרך כלל ישתמשו בשאלונים מרובי קטגוריות וקריטריונים, שדרכם יעלו הנתונים הרצויים והמתבקשים של המחקר.
כפי שהוסבר, השימוש הפופולארי יהיה בתכנת SPSS, ויכלול ניתוח תוך שימוש במבחנים סטטיסטיים שונים, שלאחריהם הפקת פלט שיציג סטטיסטיקה תיאורית וממצאים אמפיריים.
כמובן, אל לנו לשכוח כלי מחקר, כמו למשל: שאלון עמדות, שיכול לבוא לידי ביטוי באופן מקוון. ניתן לחשב גם באמצעות אחוזים וליצור הדמיות גרפיות.
דוגמא נפוצה: בדיקה שכיחות השימוש בטלפונים חכמים אצל צעירים ואצל מבוגרים, כאשר תיבחר אוכלוסייה, שהסכימה להשתתף במחקר, ותביע את דעתה על כך.
ולכן, ביצוע של עבודה מסוג זה בהחלט מחייבת את הסטודנט לבוא באינטראקציה עם אוכלוסיות שונות, שמעניקות את המזון שהמחקר הכמותי כה זקוק לו. דמוגרפיה הינה חלק בלתי נפרד מביצוע מטלות סטטיסטיות, מכיוון שזה נחשב למקרה מייצג של אוכלוסיות נבחרות.
מלבד זאת, יש להיעזר במקורות אקדמיים, שגם דרכם נוכל להגיע אל הממצאים שלנו. הסקירה הספרותית, למעשה, יוצרת אינדיקציה להמשך המחקר.
למאמר אודות מקורות לעבודה אקדמית – לחץ כאן.
מידע נוסף
אם מידע זה לא הספיק, הצוות שלנו יצר מאמר בשם סיוע בעבודות אקדמיות – שמופיע כאן.
לכל שאלה, מוזמנים לפנות אלינו.