בתחילתה של כל תקופת מבחנים רבבות של סטודנטים נוהרים אל הספריות האקדמיות במצוד אחר מקורות מידע על מנת לכתוב עבודות אקדמיות. על מנת לכתוב עבודות אלו עליהם להשתמש במקורות ספרותיים מדעיים.
ישנן דרכים רבות למצוא מקורות אקדמיים למשל ישנה האפשרות למצוא מקורות במאגרי מידע אקדמיים בספרייה או ברשת. בהתאם לזאת ישנה גם האפשרות להיעזר בעבודות סמינריון משנים קודמות. דרך נוספת פופולארית לא פחות לכתוב עבודות אקדמיות היא היעזרות בשירותי הספרייה להכוונה ותמיכה. ולבסוף, הדרך האחרונה למצוא מקורות מדעיים על מנת לכתוב עבודות אקדמיות היא היעזרות בסילבוס הקורס בו נכתבת העבודה.
נשאלת השאלה מהו סילבוס? והתשובה לשאלה זו היא שסילבוס הוא מסמך קצר שמתאר את ראשי הפרקים והתכנים שעליהם נבנה הקורס. בהתאם לזאת כתובים בו השעות והימים הקבועים לקורס וחלוקה של נושאי הקורס באופן כרונולוגי. בסילבוס גם כתובות נקודות הזכות של הקורס, אחוזי היעדרות, אופן הבחינה והכי חשוב רשימת המקורות המדעיים שמהם נבנו ההרצאות.
חוץ מהיותו כרטיס הביקור לקורס הסילבוס יכול לתרום רבות ובנוסף לזאת גם עוזר לסטודנט לכתוב את העבודה האקדמית. העזרה מתבטאת בשני אופנים: המאפיין הראשון הוא הסדר הכרונולוגי. זאת אומרת שהכרונולוגיות שבראשי הפרקים עוזרת לסטודנט למקד ולחדד את נושא העבודה שלו. בהתאם לזאת, המאפיין השני הוא סיפוק מקורות טובים לכתיבת העבודה. בכל תת פרק בסילבוס יש רשימת קריאה חובה ובנוסף לזאת רשימת זכות. רשימת הזכות יכולה להיות אמצעי תורם במיוחד למציאת מקורות מאחר שבאמצעותם ניתן לקבל תוכן נוסף ואיכותי לעבודה.
לסילבוס יתרונות רבים אך יחד עם זאת יש גם כמה חסרונות. למרות שרשימת המקורות יכולה להיות מאוד מפורטת, היא לא יכולה להיות האמצעי הבלעדי לאיתור מקורות לעבודה. חלק מהדרישות שהסטודנטים צריכים לעמוד בהן הן יכולת להתמצא במאגרי מידע ולמצוא מקורות לבדם. לכן שימוש בלעדי רק בסילבוס מבטל את הדרישה הזו ובכך לא מתקבל. כמו כן, החומרים עצמם יכולים להיות מעולים אולם עלולים לא להתאים לדרישות העבודה מבחינת זמן או כתב העט שממנו נלקח המקור.
בעיה נוספת היא יכולת השליטה של הסטודנט במאמרים עצמם. מאחר שהמרצה הוא זה שבונה את הסילבוס, הוא שולט היטב במקורות. לכן יכול לצאת המצב שהסטודנט יבין לא נכון את המקור או יפרש אותו באופן שאינו לרוחו של המרצה, ובכך יפגע בטיבה של העבודה האקדמית.
לסיכומו של עניין, ישנן דרכים רבות למצוא מקורות אקדמיים על מנת לכתוב עבודות אקדמיות. אחת מדרכים אלו היא שימוש בסילבוס הקורס. לסילבוס יתרונות רבים מאחר שהוא מספק מסגרת תוכן שכתובה היטב ועוזרת לסטודנט לכתוב את העבודה האקדמית כפי שצריך. אך לעומת זאת יש גם חסרונות שיש לקחת אותם בחשבון ולוודא שהכול ייעשה כשורה.