הלימודים באקדמיה דורשים מן הסטודנטים מאמץ ועמל רב על מנת להצליח בקורסים ולקבל בהם ציונים טובים. שני הפרמטרים העיקריים שקובעים לסטודנטים את הציונים בקורסים הינם מבחנים ועבודות אקדמיות. לכל אחד מהשניים קיימים המאפיינים והאתגרים הייחודיים שלהם.
מבחנים הם למעשה שאלונים, שמועדם מתקיים לאחר תום הסמסטר, אשר חוברו על ידי המרצה עבור הסטודנטים. המבחנים בודקים את רמת הידע וההבנה של הסטודנט אודות החומר הנלמד, הן בהרצאות והן בקריאת המאמרים. ישנם מספר סוגים של שאלות במבחנים כלליים: שאלות אמריקאיות, כלומר שאלות שלהן מספר תשובות אפשריות, מתוכן יש לבחור את התשובה הנכונה ביותר; שאלות פתוחות קטנות, כלומר מתן הגדרה קצרה למושג או מתן תשובה באורך של בין שורה לשלוש שורות; שאלות פתוחות בינוניות אשר דורשות תשובה בהיקף של בין חצי עמוד לעמוד שלם; ושאלות פתוחות גדולות שהיקפם יכול לנוע בין שני עמודים ואפילו עד שישה עמודים.
עבודות אקדמיות הנן חיבורים אישיים של הסטודנטים שמוגשים לבדיקה על ידי המרצה או מי מטעמו, ומטרתם לענות ברמת הרחבה כזו או אחרת על שאלת מחקר, תוך כדי שימוש במקורות אקדמיים. כתיבת עבודה אקדמית הינה תהליך של ממש, הכולל מספר שלבים מוגדרים: ראשית יש לנסח הצעת מחקר, לאחר מכן יש לנסח שאלת מחקר, בשלב הבא יש לאתר מספר מקורות אקדמיים ולבסוף ניתן להתחיל בכתיבת העבודה האקדמית עצמה. עבודה אקדמית כוללת מספר פרקים בעלי תכלית שונה, אשר ביחד מהווים את התשובה המלאה לשאלת המחקר.
היתרונות והחסרונות של המבחנים והעבודות
בשל אופיים השונה, הרי שלא ניתן להגדיר בוודאות מה עדיף על פני מה, אך ניתן לציין את היתרונות והחסרונות של השניים:
היתרון הברור של המבחנים הינו הנחת המובטחת לסטודנט במהלך הסמסטר, אין לסטודנט מה לעשות זמן רב לקראת מבחן. משך ההשקעה מאוד ממוקד ומוגבל, וכאשר ברצון הסטודנט להשקיע, הוא יוכל להגיע לעד שבוע ימים טרם המבחן. למבחן שני חסרונות מהותיים: ראשית, עומס של מבחנים מאוד קרובים אחד לשני, מה שמקשה על הקדשת זמן ראויה ללמידה, ושנית, חוסר היכולת של הסטודנט להתמודד עם קשיים במהלך המבחן, שכן עליו כבר לדעת את כל התשובות.
היתרון של עבודה אקדמית הוא היכולת של הסטודנט לעבוד, לשנות, לחשוב, לסגנן ולתכנן אותה, כאשר ברשותו האמצעים לעשות זאת ובשל כך, הסיכוי הגבוה יחסית לקבל עליה ציון גבוה. החיסרון המשמעותי של העבודה האקדמית הוא הטרחה וההשקעה ארוכות הטווח, של בין שבועות לחודשים, והיתקלות בקשיים ומכשולים רבים.
בשורה התחתונה, על כל סטודנט לשקול את השיקולים שלו בנוגע למטלה המועדפת עליו במסגרת נסיבותיו האישיות.