השאלה מהי השיטה האפקטיביות ביותר לבחינת ידע מבין עבודות אקדמיות או מבחנים אמריקאים היא שאלה חשובה למדיי. הסיבה לחשיבות היא בעובדה שהשאלה בוחנת את יעילות שיטות הבחינה שקיימות באקדמיה כיום. על מנת לדון בשאלה זו יש להתייחס ליתרונות וחסרונות של כל שיטת בחינה .
רב-ברירתי ועבודה אקדמית, מי מהם אפקטיבי יותר?
מבחנים רב ברירתיים ועבודות אקדמיות הם שיטות בחינה פופולאריות במיוחד בקרב מוסדות חינוך ובאקדמיה בפרט. מבחן רב-ברירתי הוא מסמך בו כתובות מספר שאלות ומתחת לכל שאלה כתובות מספר תשובות אפשריות לבחירה. כל מה שהנבחן צריך לעשות הוא לבחור את התשובה הכי מתאימה לשאלה מבין המקבץ. לשיטה זו שני יתרונות: קלות הבדיקה ומענה מהיר מצד הנבחן.
קל לבדוק מבחן אמריקאי מאשר עבודה אקדמית בגלל שבפועל הנבחן לא עונה בכתב יד אלא מסמן את התשובה הנכונה ביותר. לאחר הסימון כל מה שעל הבודק לעשות הוא להשוות את השאלון אל שאלון פתור ולחשב את ציון המבחן. כמו כן, במענה על המבחן, רוב המאמצים של הנבחן באים לידי ביטוי בהבנת הנקרא ומחשבה על התשובה הנכונה.
החסרונות של מבחן אמריקאי באים לידי ביטוי בשני אופנים: סיבוך ובלבול. בגלל שבמבחן אמריקאי התשובות כתובות מראש, מנסח השאלון צריך לחשוב על שאלה ובנוסף לארבעה מסיחים. ניסוח של מספר גדול של שאלות יכול באמת להיות מסובך ולהקשות. בהתאם לזאת, חשוב מאוד שהשאלה תהיה ברורה מספיק כך שכמה שיותר אנשים יבינו אותה. אולם בגלל שהיא שאלה מורכבת, התשובות יכולות לבלבל הרבה יותר מהשאלה עצמה. בסופו של דבר למרות שדורשות יותר זמן עבודות אקדמיות נראות כשיטה בטוחה יותר לבחון ידע.
כפי שצוין מקודם, למבחנים אמריקאים יתרונות וחסרונות. ובאופן דומה גם עבודות אקדמיות. היתרון המשמעותי ביותר של עבודה מדעית הוא למידה לעומק של החומר הנלמד. בשונה ממבחן אמריקאי החומר לא נלמד במהרה ואז נשלף, אלא נוצרת ממש מערכת יחסים בין הכותב לבין המידע.
בעבודות מחקר לומדים לעומק את החומר שנלמד אולם אם מתייחסים ליעילותה של העבודה האקדמית מבחינת פרודוקטיביות, הזמן שלוקח לכתוב את העבודה דווקא יכול להיחשב כחיסרון. אם באקדמיה היה מצב בו כל הבחינות היו עבודות מחקר לא היה הספק טוב של למידה. כי אם כל חומר שנלמד היה דורש לבצע תהליך של כתיבת עבודה אקדמית, כל התהליך עצמו היה ארוך מדיי ולא הייתה יכולה להיות מוביליות מבחינת התכנים.
לסיכום, אם מתייחסים יחדיו אל היתרונות והחסרונות של עבודות אקדמיות ומבחנים אמריקאיים ניתן לראות ששתי שיטות אלו דווקא משלימות אחת את השנייה. לכן עקב ההשלמה שתיהן נחוצות לבחינת ידע באקדמיה ומכך אחת לא יכולה להתקיים על חשבונה של האחרת כי שתיהן נחוצות.