לא יהיה זה יומרני לומר כי בחירת מקורות לעבודה אקדמית מהווה את החלק הקשה ביותר, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בעבודות גדולות.
ללא מעט סטודנטים יש שתי חששות מוכרות:
- הם לא יצליחו למצוא כלל מקורות לעבודות שלהם.
- כאשר ימצאו מקורות, הן יהיו מקורות שלא יותאמו כלל לעבודות שלהם.
בסופו של דבר, המקורות מהוות את הלחם של כל עבודה שאתם כסטודנטים תכתבו. האקדמיה, כעולם ומלואו, ניזונה ממחקרים אקדמיים קודמים. כאשר חוקר רוצה להעלות טענה כלשהי, הוא מבסס אותה על פי ציטוטים ממקורות שתומכים בטענתו, או שעשויים לתמוך בטענתו.
עבודה ללא המקורות הללו כמוה כמו עץ ללא שורשים, ולכן הבעייתיות הרבה שהסטודנטים מוצאים בכל עניין ההתמצאות במרחב האקדמי הווירטואלי, שבו עליהם לחפש את הכיוון הרצוי להם.
אם גם אתם סטודנטים שמרגישים מיואשים או שעומדים לוותר על עצמם בשל נושא מעיק זה, מאמר זה נכתב במיוחד בשבילכם! עם המידע הנחוץ, ועם השירות הבלתי מתפשר שלנו, נדאג כי תדעו לקבל את כל הידע המקצועי שיסייע לכם בעניין.
ובכל שאלה שיש לכם, אתם מוזמנים לפנות אלינו. בואו ונתחיל בסיקור הנושא.
מהן מקורות לעבודה אקדמית?
מקורות לעבודה אקדמית הם מקורות כתובים אקדמיים ומחקריים, שרובם ככולם נכתבו בעשרות השנים האחרונות (במקרים נדירים- בזמנים עתיקים יותר) ומהווים בסיס מידעי תיאורטי לכל עבודה אקדמית, שנכתבת ברוחם.
יש לבחור מקורות אשר שנת ההוצאה שלהם הינה מן חמשת השנים האחרונות, ברוב המקרים, על מנת שיהיו רלוונטיים למחקר העכשווי, מכיוון שהם מכילים תיאוריות חדשניות שיכולות לתרום לעבודה.
המקורות לרוב יציגו טענות תיאורטיות שקשורות לנושא העבודה, ומן המוטב לסטודנט החוקר להשתמש גם בטענות נגדיות, על מנת להעמיק ועל מנת להרחיב את נקודות המבט שיש לנושא הנבחר להציע.
יש להשתמש בפסקה לכל מקור, ובתנאי כי כל מקור יוביל בסדר הגיוני אל כל התכנים החיוניים שהסטודנט משתמש בהם בעבור עבודתו. בסקירת הספרות, שהינה החלק העיקרי בעבודה בה מופיעים המקורות, ניתן להשתמש באותו מקור מספר פעמים, בתנאי כי התוכן שלו מותאם לסדר התוכן שבעבודה.
המקורות אינם רק נחלתן רק של העבודות הסמינריוניות, אלא גם נחוצות במשימות קטנות יותר, כמו רפרטים וממ"נים. מלבד זאת, לפעמים סטודנטים מתבקשים לסכם מאמר.
למידע נוסף שקשור לכך, צוות האתר יצר בעבורכם מאמר שמדבר על אודות איך לסכם מאמר אקדמי- שנמצא כאן.
מה חשוב בשביל המקורות?
על מנת שתוכלו להשיג את המקורות החיוניים לעבודה שלכם, עליכם קודם כל להגדיר שיטת מחקר. זהו מכלול העקרונות והחוקים, שמגדירים את הכיוון שאליו המחקר שלכם יגיע. יש להתאים את שאלת המחקר אל השיטה עצמה, בין אם איכותנית ובין אם כמותנית, וזאת על מנת ליצור את המחקר הנכון והמדויק בעבור הנושא שבחרתם.
על מנת להקל עליכם את הבנת הנושא, הבא ונשתמש בדוגמת נושא: רמת השימוש בטלפונים חכמים בזמן חופשה תיירותית. במקרה זה, השיטה שלכם תהיה כמותית, מכיוון שיש צורך נחוץ בנתונים סטטיסטיים, שמתקשרים אל השימוש הכמותי בטלפונים חכמים, בתור מקורות מידע חיוניים בזמן חופשה תיירותית.
מידע נוסף ורלוונטי
דוגמא בולטת לשימוש במקורות מופיע בעבודות סמינריוניות במשפטים, שעל מנת לבצע אותן, יש צורך בשימוש במקורות אקדמיים משפטיים.
כאשר כותבים עבודה בנושא, יש צורך במקורות שקשורים לחוק מסוים, עם כל ההיסטוריה שקשורה לאותו חוק, מן לידתו ועד לשינוייו הרבים.
למידע נוסף ורלוונטי אודות הנושא, אתם מוזמנים בכל עת לפנות אלינו, ונעמוד לשירותכם.