כתיבה של עבודה אקדמית בקולנוע היא מבין החוויות המהנות ביותר עבור הכותב. כמו כן קריאה של עבודה כזו מעניינת לא פחות. נשאלת השאלה מדוע? התשובה לשאלה הזו קשורה לעובדה שכתיבה או קריאה של עבודה בנושא לא שגרתי היא ייחודית ולא שכיחה.
באקדמיה ניתן לכתוב עבודות מסוגים רבים עבודות בכל אחד מתחומי הדעת והמחקר. בנוסף, רוב העבודות יבחנו קשרים סטטיסטיים או יקיימו ראיונות עומק או אפילו ניתוח תיאורטי לנושא מסוים. אולם מעטות יעסקו בנושא כול כך לא שגרתי כמו סרט קולנוע.
עבודות אקדמיות ועבודות בקולנוע, הדומה והשונה
למרות שעבודה בקולנוע היא עבודה מאוד ייחודית היא עדין עבודה אקדמית לכל דבר. לכן היא חייבת לעמוד בכל התקנים הנדרשים בכתיבה מדעית. כלומר הנושא שלה צריך לחדש את הקיים במחקר הקולנוע, שאלת המחקר והשערת המחקר צריכות להיות תמציתיות ומדויקות.
התוכן בעבודה יהיה מסודר לפי ראשי פרקים וכמובן תהיה סקירת ספרות. בעבודה תצוין שיטת מחקר, יהיה פרק בו יוצגו המסקנות ולבסוף תהיה ביבליוגרפיה. למרות שעבודה בקולנוע כתובה לפי התקן האקדמי אין אומר שהיא כשאר העבודות, עבודה בקולנוע היא עבודה מיוחדת.
למה עבודה בקולנוע נחשבת לעבודה ייחודית
ברמת העיקרון עבודות אקדמיות הן מיוחדות מאחר שכל אחת מעשירה את עולם התוכן אליו היא משתייכת אולם עבודה אקדמית בקולנוע היא ייחודית במיוחד מאחר שהיא עוסקת באחד מסוכני התרבות המשמעותיים ביותר בעולם המודרני – סרטי קולנוע.
סרט קולנוע הוא טקסט המציג את הנרטיבים של החברה אליה משתייך. לכן שהצופה צופה בסרט הקולנוע, הוא בעצם נחשף לסודות הכמוסים של החברה אליה הסרט משתייך. אין דרך טובה יותר לעלות נושאים בעלי חשיבות חברתית לשיח הציבורי מאשר סרטי קולנוע.
השיח הציבורי מועצם אף יותר כאשר נכתבת עליו עבודה סמינריונית. כמו כן ייחודה של העבודה בקולנוע הוא בעשייה של ניתוח מעמיק יותר בשיח הציבורי וחשיפה של חלקים בו שלא היה ניתן להיחשף אליהם מקודם.
איך כותבים עבודה בקולנוע
כאשר נדרשים לכתוב עבודה בקולנוע קודם כל מתחילים ברקע קצר על הסרט עצמו. לכתוב מי הבמאי, השחקנים הראשיים, הארץ בה הסרט צולם וכמובן לכתוב בקצרה את עלילת הסרט. לאחר מכאן יוצג הנרטיב שעליו יתנהל דיון בעבודה והסצנות שינותחו. בשלב הבא תוצג סקירת הספרות שתתן רקע תיאורטי על הנרטיב עצמו ואחריה ייעשה ניתוח תיאורטי בסצנות הנבחרות. לאחר הניתוח יוצגו המסקנות ופירוש מחדש של הנרטיב בסרט.