עבודות אקדמיות במשאבי אנוש עוסקת בכל מה שקשור לכוח האדם כמרכיב מרכזי בהבנת התנהגות ארגונית. ההנחה היא כי עובדי הארגון (כוח האדם) נחשבים למשאב שהוא שווה לכל שאר משאבי הארגון (כמו למשל: חומרי גלם והון כספי) וניתן לראותו כפונקציונלי, כאשר הכוונה שהוא רותם את תכונות האדם לתועלת המופקת ממנו. המיקוד הוא ביכולתו של האדם העובד בחברה, ועד כמה היא יעילה לחברה.
תחום ניהול משאבי האנוש שואף, אם כך, למצוא את ההתייחסות המתאימה ביותר לכוח האדם בארגון, על מנת שהארגון יוכל להפיק מהם את התועלת המרבית ולקדם את האינטרסים שלו בצורה הטובה ביותר.
בימינו, ניהול המשאב האנושי עוסק יותר ויותר בנושאים כגון הנעת העובד, דאגה לרווחתו ויצירת תחושת מחויבות ("מחוברות עובדים") שישמר את הקשר הרציף בין האדם והארגון באופן המיטבי ביותר.
ההתנהלות הארגונית במשאבי אנוש מהווה חלק מכריע בחקר הנושא הנזכר לעיל.
הבסיס כולל בתוכו:
- קיום מנהל כללי המייצג את הבעלות על הארגון ואת שאיפותיה ואת העובדים ברשת הארגון.
- שימוש בהאצלת סמכויות, כאשר מנהל אחד מעניק למנהל שני סמכות חלקית בכל הקבוע לניהול המערכת ותיווך ההוראות של המנהל לעובדים הכפופים לו.
- תיאום בין כל חלקי המערכת שמבוצע בידי האחראים בעבודה, וזאת לצורך התנהלותה התקינה.
כאשר תדעו כיצד לכתוב עבודות אקדמיות, לא תהיה לכם בעיה גם עם התחום הנזכר לעיל. אם אתם סטודנטים שלומדים בתחום, המאמר הזה בשבילכם.
מה חשוב לדעת על עבודות אקדמיות במשאבי אנוש?
אז לפני שניגש לנושא של עבודות אקדמיות במשאבי אנוש, נעביר סקירה קצרה על נושא כתיבת עבודה אקדמית.
יש להקפיד על מספר כללים:
- כתיבה בפונט דויד (David) ובגודל 12 לכתיבת התוכן של רוב העבודה (שאר הגדלים לצורך כותרות ראשיות וכותרות משנה). זהו הפונט הנפוץ ביותר בשימוש, ורצוי לכתוב כך את העבודה שלכם.
- עימוד לעבודה.
- כתיבה בפסקאות.
- שורה וחצי (1.5) רווח.
חשוב שהעבודה תתמקד היטב בנושא שלכם, ותכיל מקורות אקדמיים אשר תפקידם לסייע לכם לנתב את דרככם בתוך הר הידע שמצוי בפניכם, ולהכניסו לתוך העבודה. במילים אחרות: ללא מקורות אקדמיים, לא ניתן לבנות עבודה.
לגבי הנושא- חשוב למצוא מאמרים שעוסקים בנושאים משאבי אנוש, בעברית ובאנגלית, ושיש להם את המידע שאתם זקוקים לו כדי להוכיח את טענתכם המחקרית.
בחלק הבא תדעו כיצד בונים את העבודה.
כיצד בונים את העבודה
אז איך בונים עבודה בתחום? קודם כל, בוחרים שיטת מחקר. זו יכולה להיות שיטת מחקר כמותית או איכותנית- תלוי איך במה תרצו שהמחקר שלכם יתמקד. כמותית הכוונה לכימות מספרי (אמצעים סטטיסטיים, למשל) של נתונים מסוימים. למשל: ניתן להביא משתנים שונים שקשורים למשאבי אנוש, כגון: אופי הניהול, סוגי בירוקרטיה סוגי סמכויות, כוח אדם בארגון ועוד. איכותנית הכוונה לנרטיב (סיפור) שקשור לנושא.
למשל: היחסים שבין העובדים לבין הארגון וכיצד הם באים לידי ביטוי בכל המישורים בעבודה.
בסופו של דבר, השיטה שבה בחרתם- תהיה המנוף לכל שאר העבודה שלכם. זוהי השיטה בה אתם חוקרים את הנושא שבחרתם (שקשור למשאבי אנוש), תוך כדי שאתם מביאים עמכם מקורות אקדמיים, מדעיים ומחקריים שתומכים בנושא שלכם. אלו שני עמודי התווך של העבודה שלכם- שיטת מחקר ומקורות ביבליוגרפיים.
מידע נוסף ורלוונטי
אם תרצו הרחבה של זה, יש לנו מאמר מצויין שמדבר על שאלות מחקר במשאבי אנוש.
מלבד זאת, אם בכל אתם עדיין צריכים עזרה- אתם מוזמנים לפנות אלינו עוד היום.